Base.RTS -czyli pomóżmy ludziom robić RTS-y!

Wymyśliłem sobie nowy projekt. Posłuchajcie tylko.

Za każdym razem kiedy zabieram się za robienie gry w Unity czy innym Game Makerze staję przed podobnym problemem –  baza kodu. Pomimo faktu, że darmowe silniki gier komputerowych to świetne narzędzia umożliwiające w miarę szybkie zabranie się za faktyczne tworzenie gier, wciąż nie jest to niemożliwe bez umiejętności programistycznych.

Trzeba stworzyć system. To właśnie powoduje, że wielu potencjalnych twórców gier rozbija się o ścianę kodu przez którą trzeba się przebić aby rozpocząć budowanie mechanik i tak dalej. I tu pojawia się moje najnowsze dziecko – Base.RTS. Dlaczego taka nazwa? A no dlatego, że projekt będzie taką właśnie bazą – umożliwi szybkie tworzenie własnej strategii czasu rzeczywistego przy minimalnej konieczności ingerencji w kod. System będzie zawierał formę na tworzenie jednostek naziemnych, budynków, generator drzewek technologicznych i prostą sztuczną inteligencję dla gracza komputerowego.

Jeżeli uda mi się to wszystko zaimplementować, rozszerzę jego funkcjonalność o jednostki pływające i latające, prosty interfejs użytkownika i kod sieciowy.

Zdecydowałem się projekt ten zrealizować w Unity. Game Maker jest świetnym narzędziem do tworzenia dwuwymiarowych gier, ale jego język skryptowy wydał mi się trochę  zbyt chaotyczny (może to tylko moje odczucie). Poza tym Unity jest popularniejsze wśród początkujących.

Mam nadzieję, że wytłumaczyłem czym będzie ten projekt. W następnym poście pokażę fragment kodu (podam link do githuba, projekt będzie opensource’owy).

Base.RTS -czyli pomóżmy ludziom robić RTS-y!

Skomentuj

