Game Maker & Chill #20 – poprawki

Dziś całą pracę poświęciłem poprawianiu kodu, głównie jego czytelności. Udało mi się jednak całkiem przypadkiem odkryć i naprawić dosyć poważnego buga, z którego nie zdawałem sobie sprawy.

Otóż jak pewnie wiecie, aby nawigować po wirtualnym polu minowym potrzebny jest wykrywacz min. Wykrywacz ten działa w trzech trybach, będę je nazywać po angielsku:

  • normal*- kiedy pikanie jest wolne a gracz daleko od min
  • caution* – pikanie jest odrobinę szybsze a gracz znajdzie się w pobliżu miny, ale nie stanowią one zagrożenia
  • danger* – gracz znajduje się bardzo blisko miny i jeden krok w niewłaściwym kierunku kończy się śmiercią, co sygnalizuje bardzo szybkie pikanie

Odpowiednie sygnalizowanie stanu graczowi jest bardzo ważne aby wiedział co ma zrobić. I w tym miejscu pojawił się problem. Otóż kiedy wykrywacz zacznie działać w trybie „danger”, ale gracz oddali się od miny nie następował powrót do trybu „caution”.

Z jednej strony ktoś może zapytać: „a co to za problem? Przecież miny mają być rozbrojone!”. Tak to prawda, ale gracz nie zawsze będzie dysponował środkami do rozbrajania i może zechcieć ominąć miny, aby trafić na przykład do miejsca ostatniej śmierci gdzie te środki odzyska. Będzie mu bardzo trudno, wykrywacz zacznie pikać jak szalony, pomimo że nie ma w pobliżu żadnych min. Może to też się przyczynić do zużywania zestawów rozbrajających na miny które nie istnieją.

Na szczęście buga udało się naprawić. Jak wspomniałem wcześniej wprowadziłem trochę porządku w kodzie i jest teraz znacznie czytelniejszy.

Dlaczego tym się zajmuję? Otóż jutro mam zamiar dokończyć ten projekt. Zrobię jeszcze kilka poziomów i dopracuję system najlepszych czasów. Potem przyjdzie czas na podsumowanie mojego udziału w „Daj się poznać”. Tymczasem zapraszam na mojego GitHuba (który trochę się zmienił) gdzie można się zapoznać z aktualnym stanem gry.

 

*nazwy trochę przypominają statusy zdrowia z Resident Evil, c’nie? 🙂

Game Maker & Chill #20 – poprawki

Skomentuj

