Game Maker & Chill #16 – jeszcze trochę

skren

Gra jest gotowa w 95%. W sobotę nastąpi „Wielka Premiera” 🙂

Oprócz dodania kilku sprite’ów i jednej nowej muzyczki prawdopodobnie usunąłem pewnego buga, który powodował, że mina mogła pojawić się na pozycji startowej gracza. Nie było to zbyt przyjemne. Dokonałem następującej modyfikacji Creation Code’a:

mX=0
mY=0
count=round(random_range(5,15))
//count=60

for(i=0;i<count;i++){
    mX=round(random(room_width))
    mY=round(random(room_height))
    if(!(mX==obj_Player.x+64||mY==obj_Player.y+64||mX==obj_Player.x-64||mY==obj_Player.y-64))instance_create(mX,mY,obj_Mine);
}
obj_Player.disarmers_left=obj_Mine.instance_count+round(random(3))

Jak pewnie się domyślacie jeszcze bardziej zwiększyłem losowość gry. Chciałem przez to
wzmocnić uczucie niepewności jakie powinno być obecne przy wchodzeniu na pole minowe.
Dodatkowo saper po śmierci traci wszystkie rozbrajacze i następny musi je podnieść.
Dodałem też efekt „shaky cam” przy eksplozji. Eksplozje zresztą mają teraz odpowiedni
efekt dźwiękowy.
To tyle na dziś!
 

Reklamy
Game Maker & Chill #16 – jeszcze trochę

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s