Game Maker & Chill #8 -Kolizje

Najważniejsza nowość, która się pojawiła to przeszkody.  Aby nieco urozmaicić poziomy.

Jak na razie jest to sprite z napisem „obstacle”. Dodanie przeszkód wymusiło dopisanie do gracza kodu, który pomagałby w ich wykrywaniu.

Kod ten wygląda obecnie tak:

//Walk
if (keyboard_check(ord("W")) /*&& !place_meeting(x,y-1,obj_Obstacle)*/){
    if(rotate){
    looking="up";
    image_angle=0;
    }
    else{
    looking="up";
    image_angle=0;
    if(y>64&&!place_meeting(x,y-1,obj_Obstacle))y=y-1;}
}

if (keyboard_check(ord("S")) /*&& !place_meeting(x,y+1,obj_Obstacle)*/){
  if(rotate){
    looking="down";
    image_angle=180;
    }
    else{
    looking="down";
    image_angle=180;
    if(y<room_height-64&&!place_meeting(x,y+1,obj_Obstacle))y=y+1     } } if (keyboard_check(ord("A")) /*&& !place_meeting(x-1,y,obj_Obstacle)*/){     if(rotate){     looking="left";     image_angle=90;     }     else{     looking="left";     image_angle=90;     if(x>128&&!place_meeting(x-1,y,obj_Obstacle))x=x-1
    }
}

if (keyboard_check(ord("D")) /*&& !place_meeting(x+1,y,obj_Obstacle)*/){
 if(rotate){
    looking="right";
    image_angle=270;
    }
    else{
    looking="right";
    image_angle=270;
    if(!place_meeting(x+1,y,obj_Obstacle)&&x<room_width-64)x=x+1}
    }

Nie jest to niestety wersja ostateczna. Wciąż można ją uprościć. Ale… Działa.
Aż się zdziwiłem, jak szybko mi poszło. Ponieważ umieściłem go w „Step Event”
gracza, nie potrzebne są już eventy dla naciśnięcia poszczególnych klawiszy,
które z radością usunąłem.
That’s all folks, najnowsza wersja na GitHubie

Reklamy
Game Maker & Chill #8 -Kolizje

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s