Game Maker & Chill #5 – Losowość jest fajna

Najważniejsza zmiana jakiej dokonałem dziś, to dodanie planszy z losowym rozmieszczeniem min. Aby ją uruchomić, trzeba zmienić kolejność roomów w Game Makerze. Na przykład:

skrin4

Taka kolejność spowoduje, że rm_Randomized będzie pierwszą sceną uruchomionej gry.

Aby scena faktycznie była generowana, musiałem napisać do nie Creation Code. Wygląda on tak:

for(i=0;i<10;i++)instance_create(random(1024),random(768),obj_Mine);

Jak na razie wystarczy. Stworzy on nam 10 instancji obiektu obj_Mine.
Znaczna większość typowo programistycznej roboty jest już zrobiona.
Pozostaje teraz praca na gólnym game feelem. Jeżeli chcecie się dowiedzieć co mam
na myśli odsyłam do tego filmiku

Z takich mniej widocznych zmian, po wdepnięciu w minę po graczu pozostaje plama krwi.
Jeżeli ktoś przejrzy Step Event gracza dostrzeże taką linijkę kodu:

//image_angle = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y);

Jak nietrudno się domyślić – obraca ona kwadracik symbolizujący gracza w kierunku kursora
myszki. Jednak mam co do tego mieszane uczucia. Z chęcią wysłucham opinii czytelników 🙂
Aktualny kod znajdziecie po kliknięciu tutaj

Game Maker & Chill #5 – Losowość jest fajna

Skomentuj

