Game Maker & Chill #0 – zaczynamy!

Jak pisałem wcześniej, projektem którym się zajmuję jest gra. Lekko poświrowany saper. To co dziś robiłem, to kontynuacja tego co zacząłem w sobotę (w sobotę głównie walczyłem z gitem). Mam już stworzone większość obiektów, sprite’y jednak całkowicie pójdą do wymiany. Wciąż zastanawiam się też nad ruchem głównej postaci, jak na razie skacze ona co 64 piksele w każdym kierunku.

 

Baza głównej mechaniki jest prawie gotowa. Rozbrajanie min działa!

Do tej pory wszystko udało mi się zrobić metodami D’n’D 🙂

A, i jeszcze screen:

screenSpróbuję wyjaśnić ten bajzel:

  • żółty kwadrat ze strzałeczką – to postać gracza
  • zielone kwadraty z czerwoną obwódką – uzbrojone miny. Tak wiem – widać je. Nie mam na razie pomysłu na ukrycie ich xd
  • zielonkawe kwadraty z „ptaszkami” – to ekwiwalent flag które znamy z windowsowego sapera. Tu mam mały problem, bo nie wiem jak zaznaczyć rozbrojoną minę i czy w ogóle taką zaznaczać
  • zielone kwadraty z czerwonymi krzyżykami – rozbrojone miny. Zostały rozbrojone przez sapera który w nie wszedł xd
  • niebieski kwadrat – punkt wyjścia. W początkowym zamyśle gracz zamiast rozbrajać miny miał odnaleźć drogę do tego punktu… Ale koncepcja wciąż jest płynna.

To na razie na tyle, najnowsza wersja jest już na GitHubie.

PS. Nie napisałem tego w pierwszym punkcie, ale projekt bierze udział w konkursie „Daj Się Poznać!”. Zainteresowanie konkursem przerosło organizatora i wciąż trwa rejestracja. Zapraszam więc wszystkich trzech czytelników tego bloga do odwiedzenia bloga Macieja Aniserowicza 🙂

Game Maker & Chill #0 – zaczynamy!

Skomentuj

